2 בספטמבר 2010

ה IPCC מלא פגמים.




כך קבעה הוועדה שמונתה השנה לבדוק את עבודתו של ה IPCC – ארגון האו"ם להערכת הבעיה של שינויי האקלים.
ראו סיכום של דו"ח הביקורת באתר של IAS (איגוד האקדמיות למדעים) – אשר בחסותו נערכה הביקורת, והדו"ח במלוא.

הסיכום בקצרה: בלה... בלה... בלה... יש פגמים בנהלים, היו שגיאות שלא נחשפו, התעלמו מהערות של מבקרים, לא ציינו נכון את אי-הוודאות של טענות רבות, ציטטו מקורות לא אמינים (ספרות אפורה), חסרים נהלים והגדרות...
ההמלצות: למנות וועד מנהל חדש (נוסף לקיים), יותר שקיפות, לחזק תהליך הביקורת, להגדיר נהלים, ומעל לכול – לשפר את מחלקת ההסברה ויחסי הציבור. בקיצור: בלה... בלה... בלה... – אפשר להחיל דו"ח זה על כול גוף בירוקראטי מבוקר, לא חשוב מה הוא עושה ואיזה תחום הוא פעיל, מבלי להתייחס כלל לפרטים הספציפיים של הגוף המבוקר.

החממיסטים חוגגים: " ה IPCC גוף טוב, אמין ונחוץ, ורק צריך תיקונים קלים ואז יהיה מושלם". הספקנים חוגגים גם כן: "נתגלו פגמים יסודיים, האמינות של ה IPCC מוטלת בספק בדו"ח הוועדה, היו"ר נקרא להתפטר".

והאמת ?
כתבתי כבר – ה IPCC (והאבא שלו, האו"מ) הם גופים מושחתים מהיסוד. אין להם תקנה ואין להם שום אמינות.

Frankly, the whole process, not just the discredited Dr Pachauri (in shut-eyed denial at a press conference yesterday), needs purging or it will drag down the reputation of science with it. One of the most shocking things for those who champion science, as I do, has been the sight of the science Establishment reacting to each scandal in climate science with indifference or contempt.

אני חושב שעולם המדע, המדענים, צריכים להוקיע את ה IPCC, להחרים אותו, ולהכריז בראש חוצות שהמדע אינו זקוק לגוף בירוקראטי מושחת כדי לפרשן אותו. ה IPCC מוציא שם רע למדע. הפוליטיקה והשקר גולשים לתוך עולם המדע (שאמור להיות חופשי מנגעים אלה) – וה IPCC הוא הגורם המשחית.

יעקב


אין תגובות: